Träningsryck!

Jag har varit trött och haft ont hela dagen, men ändå har det funnits en tanke i bakhuvudet om att gå och träna. Kl 19 skulle det vara ett dance-pass som jag var sugen på att testa. Men efter en heldag på skolan och sedan en sväng till Willys och en vidrig bussfärd hem (det var överfullt, man fick knappt ens plats att stå.. Och såklart extra kul med en tung ryggsäck och två tunga matkassar..) bestämde jag mig för att stanna hemma och vila istället. Men så pratade jag med Jenny en halvtimme innan passet började. Och en kvart senare var jag påväg till gymmet, woho! Passet var ganska roligt, men verkligen inte alls vad jag hade tänkt mig. Jag trodde att det var hoppa och skutta a la aerobics eller typ zumba, men det var det verkligen inte. Hörde knappt vad människan sa för det var så hög musik i andra halvan av gympasalen med bara en skjutvägg mellan.. Men jag tror det var jazzbalett vi ägnade oss åt :S Ganska kul, men lite svårt.. Och som sagt, inte alls vad jag hade tänkt mig. Blev knappt svettig, så efteråt körde jag två 10-minutersprogram på den nya crosstrainern! Och vilken skillnad det var motför de gamla. Den här var mjuk och följsam och väldigt trevlig att ha att göra med, haha :)

Och även fast jag fortfarande har ont i nacken och ryggen så känns det lite bättre efter att jag har tränat. Så nu blir det nya tag med träningen. Igen, haha. Alltid ska det hända nåt så jag inte kan träna på ett tag och då är det alltid skitsvårt att komma igång igen.. Men nu när jag väl har tagit mig iväg är det bara att fortsätta med det också. Bara och bara.. :P

Kommentarer
Postat av: Maria

Bra där! Vi får peppa varandra, jag är också igång med träningen igen efter en veckas vila. Konstigt att ni har så mycket att läsa på 2 dagar! Det är ju inte möjligt!

2011-01-25 @ 23:45:46
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Linda

Haha.. Jaaa. men chockladboll låter ju mest normalt att säga.. Säger oxå det men blir städigt påmind av andra att det inte heter så.. : )!Duktig du är som tränar.. Önskar att jag själv hade orken : )

2011-01-26 @ 15:57:03
URL: http://familjenkaoos.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha.. jaa det brukar ju bli så tills man kommit igång : )! Jaa jag hoppas det blir bra när det är klart : )Ha en fortsatt bra dag : )!

2011-01-26 @ 16:02:17
URL: http://familjenkaoos.blogg.se/
Postat av: Maria

hehe, you see my problem? Jag ska försöka plugga effektivt ikväll också, har köpt en mörk choklad och cola zero som lite pepp =)

2011-01-26 @ 17:30:39
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0