Skrattattack och Cypernnostalgi

Ibland, oftast när jag är lite lagom övertrött, så får jag världens skrattattack och kan typ inte sluta skratta även fast det jag skrattar åt säkert inte skulle vara särskilt roligt en annan gång. Jag hade en sån nyss, jag skrattade så jag fick ont i magen och Dennis tyckte att jag var helt knäpp, haha. Fast det var faktiskt lite hans fel/förtjänst att jag skrattade så mycket. Inatt, när jag inte kunde somna, kom han med förslaget att jag skulle lägga mig på mage med armarna i kors under kroppen så huvudet kom en bit upp från madrassen. Och sen skulle jag trycka huvudet mot kudden som stod mot väggen. Svårt att förklara, men ni kanske fattar ungefär? Det såg så sjukt obekvämt ut, så nyss skrattade jag bara jag tänkte på det. Och så tvingade jag honom att göra så igen och då höll jag nästan på att bryta ihop av skratt. Det låter säkert inte så roligt, men be någon att lägga sig sådär så får du se själv hur roligt det ser ut, hahaha.

En annan gång när jag hade en liknande skrattattack, om inte värre, var när jag gick på folkis i Motala. Jag och Maria skulle åka till Cypern och satt tillsammans med Dennis inne på polisstationen i väntan på att få fixa pass. Helt plötsligt sa Maria "ånej, där är mitt ex!" när det gick förbi någon utanför. Sen kom han in och när jag såg honom höll jag på att dö av skratt, det var så himla oväntat att det skulle vara en medelålders mellanösternman med långt skägg, kaftan och rolig hatt. Och så ljög hon ihop någon störd historia om vad som hade hänt. Vi gjorde det ofta i Motala. Vi kunde ljuga ihop jättekonstiga grejer och låtsas att vi var helt seriösa för att se hur långt vi kunde dra det innan folk fattade att det var något galet. Har inte gjort det med någon varken före eller efter, haha. Det är nog bara Maria som lockar fram mina knäppaste sidor kanske. Dennis tyckte nog att vi var väldigt konstiga då, men än har jag inte lyckats skrämma iväg honom, så han stannar nog ;)

Såhär roligt hade jag och Maria på trampboaten när vi var på Cypern. Där ägnade vi väldigt mycket tid och kraft åt att prata så dålig engelska som möjligt. Typ direktöversätta från svenska så det blir helt fel. Trampboat är alltså trampbåt och inget annat, haha.



En kväll skulle vi dricka drinkar och här testade vi brandy sour som den knäppa reseledaren rekommenderade. Så äcklig var den, haha. Så det var inte så lätt att hålla sig för skratt då heller.


Maria älskade den lika mycket som jag gjorde..

Obeservera förresten att vi bara har våra koftor på ena armen! Vi hade gjort hennatatueringar som var tvungna att torka. Men det var lite kallt när vi satt och åt middag, så koftan fick åka på. Men bara halva, haha.

Kommentarer
Postat av: Maria

haha, nu sitter jag här och fnissar för mig själv kl.6 på morgonen! Nej, jag har nog slutat ljuga, men shit vad roligt det var på polisstationen.

Omar hette gubben (bestämde jag)



Dessutom uttalas den där drinken "bjändy showej" enligt den asiatiska servitrisen! haha, vilka minnen.

Och hon som trodde tatueringarna var äkta! åh, jag dör!

2009-09-19 @ 06:04:21
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0