50-årsfest igår

Hej och hå vilken dag det var igår! Fullt upp hela dagen och kvällen. Jag och Emma hade en spelning på en 50-årsfest på andra sidan stan. Dessutom skulle vi hålla i en musiktävling så vi hade massor att fixa. Vi träffades på stan strax före 12 för att fixa priser och åka till lokalen och soundchecka. Och 1 på natten var vi hemma igen. Vi var hemma några timmar mellan, men då repade vi och fixade massa, så ingen paus här inte, förutom möjligen alla gånger vi åkte buss, blev 9 bussturer totalt igår, heh. Typ 15-20 min på varje, men med byten tog det ungefär en timme att ta sig till lokalen, det skulle ta 10 minuter med bil, GE MIG EN BIL SNÄLLA!

Musiktävlingen gick rätt bra, förutom att några av gästerna var lite sura.. Men resten verkade ha roligt i alla fall. Det var några barn där, men man kan väl inte anpassa allting efter dem? Det var typ 5 barn och 25 vuxna liksom. Och de vuxna surade för att barnen inte klarade alla frågor typ. Så himla töntigt! Sista grenen var som sista minuten på Doobidoo om ni har sett? En ska sjunga låtar av artisten som visas bakom den andres rygg och den ska gissa vilken artist det är. Vi hade 134 artister, men det var tydligen fel på de aristerna som vi hade valt ut. Och det var ändå sådana som är väldigt kända och som folk borde veta vilka det är, absolut inga doldisar! Många har varit kända i decennier liksom. Men de ansträngde sig knappt och sa bara pass hela tiden. Väldigt tråkig stil faktiskt.. Och att anklaga oss för att det var fel när det är de som inte kan tycker jag är riktigt dåligt. De fattar nog inte hur lång tid det har tagit att fixa allting. Fy, jag blir riktigt irriterad på folks klumpighet ibland. Och om de inte ens kunde de där artisterna som verkligen är folkkära och syns på TV stup i kvarten så vet jag inte vilka vi skulle ha valt för att det skulle passa dem.

Men det värsta av allt, vi skulle ju spela sen på kvällen. Och det började med att typ en tredjedel av gästerna åkte hem efter att de hade sagt att vi skulle spela lite senare. Tack för den liksom. Då var klockan kanske 22, det är väl inte sent på en lördagkväll? Men men, vi spelade typ 10 låtar ändå, inte för att det kändes som någon lyssnade direkt, men vi var ju anlitade för att spela. Mot slutet så började födelsedagsbarnet önska låtar typ. Ursäkta min franska, men det är så jävla respektlöst! Det är som att säga att det vi spelar inte duger typ.. Som att säga att maten nån har stått och lagat i flera timmar inte är så god och att man hellre skulle vilja äta på McDonalds eller nåt.. Självklart får man ha önskemål, men då får man ju komma med dem i god tid så kan vi förstås öva in. Men har man inte önskat innan får man faktiskt vara tyst under spelningen. Usch, jag blir irriterad igen nu när jag skriver om det. Mot slutet kändes det rätt meningslöst att spela, för de blev mer och mer högljudda och vi hörde knappt oss själva, trots att vi höjde ljudet.. Så vi hoppade över näst sista låten för att vi skulle bli klara någon gång.. Vi var där från 19.30-23.45 typ. (Plus att det tog över 2 timmar att ta sig dit och hem.) Och blev inte ens erbjudna fika eller nåt när de andra åt. Så sjukt snålt! Vi fick en varsin cider i baren efteråt visserligen, men jag hade hellre velat ha något att äta i så fall. Kanske känns mer negativt just nu än det var, överlag var det ju ganska roligt och trevligt egentligen. Men sådana saker drar verkligen ner betyget..

Men vi fick i alla fall rätt bra betalt, tur det.. Men frågan är om det känns värt det ibland.. Vi har skrivit uttryckligen i vår annons att vi inte är något partyband, utan att vi spelar stämningsfulla visor blandat med småsvängiga poplåtar typ, dvs musik som man lyssnar mer aktivt på. Känns surt att kämpa massor när det känns som de knappt ens bryr sig om att man är där..

Ursäkta den långa texten, men jag kände att jag behövde skriva av mig.. Positivt var i alla fall att en som jobbade där frågade efter våra nummer och skulle tipsa om oss ifall fler frågade efter underhållning, alltid roligt!

Kommentarer
Postat av: Wiilow [ foto tankar känslor]

Men herregisses vilka otacksamma jävlar! Förutom hon som ville ha nummret då.

Ni är ju jätte duktiga och jag vill ha er här och spela hos mig!

Jag förstår hur det känns men de var idioter som jag kallar "stroppar"

Inte ens fika, blä!

tur att ni fick bra betalt!



Kramar och tänker på dig!!

2010-08-30 @ 13:00:31
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Maria

Fy vad tråkigt! Hade hon velat önska låtar kunde hon väl ha gjort några dagar innan så ni hade en chans att öva! Trisst när folk inte fattar och uppskattar det man gör! puss till dig!



jag är också sjuk...jämt! kanske måste till farbror doktorn imorn =(

2010-08-30 @ 21:42:50
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0