Idolrecension 22 okt

Nu är det dags igen. Beatlestema gillar jag förstås, de är mina favoriter :) Men det var inte alla som lyckades direkt..

Geir: Jag brukar ju gilla allt han gör, men ikväll var det faktiskt sådär tyckte jag. Han kunde ha valt en annan låt, han fixade liksom inte att sjunga det där enkla popiga. Det var för mycket vibrato helt enkelt.

Jay: Bra version faktiskt. Han gjorde sin grej och det funkade. Om jag fick önska något skulle jag vilja höra lite längre toner ibland ;P Inte paus mellan typ alla ord som han gjorde ikväll. Hard. Days. Night blir lite konstigt.

Elin: Kasst. Jag stör mig nåt fruktansvärt på hennes uttal, det blir bara värre och värre (inte uttalet, men vad jag tycker om det :P). Det heter THings, inte Tings! Om man nu inte kan säga th är det väl bättre att fejka med ett f än ett t, haha :P Skum kroppsstrumpa också, hon såg bara läskig ut.

Olle: Fin röst och bra låt för honom, men jag saknar lite artikulation, hör inte riktigt vad han sjunger. Saknar gitarren, det är ju då han är som bäst :)

Minnah:
Vilken revanch! Jag tyckte att hon var bäst ikväll, jättestarkt att komma tillbaka sådär! Och det är en jäkla skillnad på att hinna öva en dag eller en vecka! Helt klart det bästa hon har gjort i Idol.

Linda:
Håller med juryn att det kändes lite oengagerat, men hon låter ju bra. Tror det finns risk för att hon åker ut snart faktiskt.. Även om det finns flera jag hellre blir av med.

Andreas:
Hans bästa hittills faktiskt. Dock tycker jag alltid att han ändrar för mycket i melodin! När det är en snygg melodi från början blir det ju bara sämre av att ändra. Okej att göra det någon gång, men första gången tycker jag att man ska sjunga som melodin är skriven, presentera den liksom.

Daniel:
Lite halvsurt ikväll igen. Vill också höra lite mer power från honom faktiskt, om han får vara kvar..

Linnea:
Nej tack. Det låter ju illa, hör inte folk det? Och kycklingdräkten? Nog för att jag gillar second hand, men den var ju inte snygg. Hon såg ju ut att vara flera storlekar större än vad hon egentligen är. Och gult är inte min färg :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med dig i det mesta faktiskt :)

2010-10-23 @ 12:28:42
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0