Idol 4 november 2011

Oleg Alltså, hahaha. Jag fattar inte riktigt hur han har blivit så stor, det är ju liksom inte bra någonstans? Catchy visst, men bra är det ju inte :P Eller är det någon av er som tycker det?

Olle Inte tillräckligt bra koll på sin röst för att ge sig på att glida från falsett till bröströst, det lät ju falskt varje gång. Tycker mest att han har tappat sin charm, det blir liksom aldrig lika bra som första gången. Fast jag har ju aldrig varit något fan direkt... Och varför måste alla gå ner på knä? Aldrig att jag skulle få för mig att göra det, eventuellt i SMASK :P

Amanda F Hon rör sig exakt likadant som Tove Styrke! Samma stamp, samma armen upp i luften och handen vid ansiktet. Fattar inte riktigt vad det är hos henne som är så unikt, hon har ju kopierat rakt av. Saknar fortfarande textning, man hör ju inte alls vad hon sjunger.

André Men varför kan han inte uttala orden ordentligt? Alla hans vokaler låter ju jättekonstiga, särskilt hans a:n. Men coolt att våga sitta där och spela gitarr!

Amanda P
Det låter lite som om hon biter ihop när hon sjunger. Inte samma magi som på slutaudition, men i höjningen kommer hon fram bättre. Snyggt. Och hon känns så grymt proffsig att det blir lite tråkigt.

Robin Oj vad han måste ha gått ner i vikt sen audition! Jag skulle verkligen vilja höra mer av hans softa toner, det är ju de som är allra finast. Han tar i lite för mycket hela tiden. Och lite för höga tonarter, det blir liksom spänt hela tiden och lite jobbigt för mina sångpedagogöron att lyssna på :P

Molly
Jag tycker så synd om henne, men det var verkligen inte bra. Surt hela vägen... Så synd, för hon är ju så grymt bra när hon är bra! Varför väljer man en sån låt överhuvudtaget? Hon borde verkligen ha valt One night only istället, det är ju sådan musik hon ska sjunga.

Moa SÅ SJUKT BRA LÅT! Hon är så grymt bra och har en sådan vacker röst, har haft henne som favorit hela vägen. Och jag hoppas verkligen att folk fattar hur bra hon är! Men på mottagandet verkar det ju faktiskt så. Hon är den enda som inte känns som en Idol-produkt och det är så skönt! Så otroligt söt tjej! Och gåshuden kommer som ett brev på posten varje gång jag hör låten. Så otroligt snyggt!

Pelle
Hahaha, hans checklista var sjukt töntig :P Och mustachen. Varför har han rakat bort den övre delen?

Bard
Varför har han peruker på axlarna? :P Inte okej med sovrumsreferenser till små barn!

Laila Hennes smyckeskollektion är verkligen inte min stil, för många, för stora och för glittriga döskallar för min smak :P Lika kul som vanligt när hon dissar Bard, haha.

Bagge Även han har konstig styling ikväll. Scarfen? Haha.

Resultatet Helt rätt tycker jag. Han borde ha åkt för längesen.

Bäst Moa och hennes fantastiska låt. Och att slippa höra Linni sjunga, haha :P


Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Ännu lika kul även denna helg och intressant att läsa dina åsikter!

Kraam

2011-11-05 @ 23:25:37
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha detta idol.... skönt dte skall läggas ner

2011-11-06 @ 18:02:58
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: tess

jag tittade oxå på idol. molly som alltid varit min favorit var ju såååååå dålig den här gången :(

2011-11-06 @ 22:00:10
URL: http://latess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0