Händelserik dag

Idag har jag hunnit med mycket! Kanske för att jag sov gott hela natten i cirkus 10 timmar? Det behövdes kan jag säga, hade ju lite sömn att ta igen efter mardrömsnatten till igår.

Skoldagen började med sånglektion, sjöng Sakta vi går genom stan och ska försöka bli bra på att berätta text. Får se hur det går, inte min starkaste sida!

Sen förberedde jag och Emma inför opponeringen som vi skulle hålla i efter lunchen. Och så opponerade vi sen såklart, haha. Det gick bra, man kan prata väldigt länge utan att det känns som tiden går långsamt alltså! Vi höll på i ungefär en timme med sammanfattning, kommentarer och frågor. Efter det gick vi och lämnade tillbaka alla böcker som vi hade lånat. 25 på biblioteket och 4 till vår handledare (som vi passade på att överösa med beröm igen när vi lämnade tillbaka böckerna). Helt sjukt egentligen! Och en stor tyngd som försvann (och gjorde plats i skåpet :P), snart kan man verkligen börja slappna av från den däringa uppsatsen!

Jag hoppade sedan på bussen och åkte till mina elever och hade lektion med dem i en timme var, det gick bra trots att jag var helt oförberedd. Tur att jag har några tricks att ta fram när det behövs, haha :) Och efter det åkte jag mot skolan för att möta upp Emma och gå till Helena och Kristian för fika- och spelkväll. Vi hade jättekul, lite lagom halvstörda hela bunten, haha. Spelade Ticket to ride för första gången i mitt liv, men det gick faktiskt över förväntan. Det var lite klurigt i början, men kul!

Och nu har jag varit hemma kanske en halvtimme och det börjar bli läggdags. Imorgon ska jag och Minda göra IKEA osäkert ;) Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Woho vilken superdag för dig! Så skönt att du snart kan släppa uppsatsen helt! Jag vet inte vad som hänt med min sömn, jag kan inte somna på kvällarna så jag ligger vaken till minst 2 varje natt =( Äntligen får du åka till Ikea, jag förväntar mig en shoppingrapport sen =) puss

2012-01-13 @ 09:13:12
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0