Matteföreläsning

Började 8.15 idag igen, denna gång med matteföreläsning. Jag blir lite mörkrädd över vissa kursdeltagares okunskap. Vi hade ett exempel där tre kompisar skulle dela på en halv pizza. Hur mycket får de då var av en hel pizza? Skrämmande att folk inte förstår sådana grundläggande saker. Visst att jag inte förväntar mig det av alla, men jag förväntar mig det av folk som går på högskola/universitet! Man måste ju ha tagit sig igenom rätt många år i skolan för att komma dit liksom. Och visst kan man glömma, men om man inte ens förstår när det förklaras med bilder och siffror och ord och allt möjligt vet jag inte riktigt hur det här ska gå...

Efter föreläsningen fixade jag nya låtar till mina elever inför lektionen imorgon och så räknade jag lite till. Ska snart fortsätta med det, men jag råkade hamna vid Photo Booth nu igen bara för att jag skulle fixa lite grejer på datorn. Skulle förresten vilja ha en ny laptop. Någon som har tips på en smidig sak som har bra batteritid, inte väger så mycket och kostar lite? Haha, känns lite omöjligt :)

Såhär snygg blev jag idag, hahaha! Maria frågade igår om jag gjorde sånt med folk i datasalen också. Det har väl hänt, men både idag och igår hade jag turen att sitta här själv ;) Men det är inga större problem med folk runtomkring heller, man är ganska dold bakom den stora iMacen :)



Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, visst har man lagt av sig sedan gymnasiet när man läste matte, men att inte förstår med vare sig ord eller bilder hur man delar en pizza i 3 och vad delarna då heter är ju katastrof! Och du är lika snygg som vanligt =)Favoriten måste ju vara högra mittbilden, av nån anledning tänker jag på Percy Nilegård =) puss

2012-01-25 @ 18:58:45
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Johanna

1000 tävlande har jag inte sett någon haft men, alla trillar ju inte in i samma minut.... :)

2012-01-25 @ 20:16:57
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

det var gott :)



Jag tycker att om man startar en tävling får man ha tid för det, så om man får 10 tävlande, 100 eller 1000 :)

2012-01-26 @ 16:01:06
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0